04 oktober 2018

KUNSTPLAKAT#1 Anika Lori

Vi genindfører kunsttradition - denne gang med Anika Lori.


En årlig kunstplakat skal markere Betty Nansen som et kulturhus med flere strenge at spille på. Første kunstner er den succesfulde billedkunstner Anika Lori med værket 'La Primadonna in a nutshell'.


Vi skaber scenekunst. Sådan skal det være, men alle os på Betty opfatter også huset som et kulturhus, der skal kunne flere ting. For eksempel udgive billedkunst. Derfor genopliver vi en tradition, hvor teatret arbejder tæt sammen med tidens dygtigste billedkunstnere om en kunstplakat, der skabes med helt fire rammer af en udvalgt billedkunstner hvert år.
 
Første kunstner er Anika Lori (1975), der gennem mange år har markeret sig som en grænsesøgende og succesfuld billedkunstner på kanten af undergrunden. 
Elisa Kragerup, kunstnerisk leder på Betty Nansen udtaler om samarbejdet: 
“Jeg er vild med tanken om, at et kulturhus også rækker ud over egen formåen. Og her på Betty har der gennem teatrets mangeårige historie flere gange været årlige kunstplakater som en del af huset. Det vil vi nu fortsætte med. Vi lægger ud med Anika Lori, der med sine smukke kollager på mange måder passer rigtig godt til den måde, vi opfatter os selv, og jeg synes, hun har ramt en helt særlig stemning, som både er helt hendes egen og fuldstændigt Bettys. Det er ret genialt."
 
Anika Lori forklarer om sit værk, at det forstiller en Primadonna eller en Don på scenekanten, indhyllet af magi og mystik foran et publikum, hvor dramaet ruller derudaf.
”Jeg synes, at det er en skøn kulturoplevelsestidslomme, man kan tage med sig hjem i privaten og mindes en dejlig stund. Og så kan jeg også godt lide tanken om, at kunsten kommer ud til folket i de små hjem og fortæller videre på historien.” 

KØB KUNSTPLAKATEN
Kunstplakaten koster 250 kroner (195 kr. hvis du er medlem af VORES BETTY) og er trykt i A1-format på 150g ubestrøget /mat papir. 
 
Plakaten kan købes på Betty Nansen Teatret,
Frederiksberg Allé 57, 1820 Frederiksberg C i tidsrummet:
Tirsdag - fredag klokken 19 - 22
Lørdag klokken 15 - 18
Søndag klokken 14 -17

Forhus- og arrangementskoordinator til BETTY NANSEN TEATRET

BETTY NANSEN TEATRET søger Forhus- og arrangementskoordinator til at koordinere

teatrets forhus og publikumsarrangementer og organisere det daglige arbejde i teatrets forhus.

Stillingen er en fast deltidsstilling.

Vi søger et engageret og udadvendt menneske, som har lyst til at arbejde i et legende hus med høje ambitioner og en hel særlig relation til publikum.

Forhus- og arrangementskoordinatoren er daglig leder for alle medarbejdere i forhuset i teatrets 2 huse (Betty Nansen og Edison).

Sammen med ledelsen, udstikker koordinatoren rammerne for det enkelte arrangement og er ansvarlig for planlægning og afvikling af alle forhusets aktiviteter. Forhuset består af timeansatte, som udover at arbejde med bardrift og billetsalg også løser en række opgaver af mere formidlingsmæssig karakter, blandt andet publikumsintroduktioner til de enkelte forestillinger.

Koordinatoren er ansvarlig for organisering og koordinering af medarbejdere i forhuset og refererer, ligesom resten af afdelingen, til teatrets ledelse. Koordinatoren er en stærk samlende kraft i afdelingen, og varetager kommunikation og koordination mellem forhus, administration, ledelse og produktion.

Primære arbejdsopgaver og ansvarsområder vil være:
• Planlægning og organisering af arbejdsprocesser- og opgaver i forhuset herunder vagtplaner for det timeansatte forhuspersonale.

• Ca. 15 timer ugentlig arbejdstid er som billet- og barvagt.

• Daglig ledelse, koordinering og ansættelse af forhus- og barpersonale.

• Kontakt til leverandører, bestilling af varer til barsalg og udvikling af barens sortiment.

• Koordinering og afvikling af publikumsarrangementer (premierer, events, åbne prøver, åbent hus, klubevents, kommercielle arrangementer mv.).

• Medvirken til udvikling af teaterets publikums-modtagelse og dialog herunder introduktioner og særlige skole-arrangementer.

• Billethåndtering – og salg.

• Barafregning, optælling, regnskab mv.


Vi forventer, at ansøger:
• Har dokumenteret erfaring med bardrift og arrangementskoordinering.

• Har erfaring med ledelse og regnskab.

• Er den perfekte vært med et øje på hver finger – og et udpræget service-gen.

• Har solid faglig viden og erfaring med bardrift og kan indgå i det praktiske arbejde.

• Erfaring med teatrets billetsystem er en fordel men ikke et krav.

• Er god til at kommunikere og evner at bevare overblikket og overskud til at se de enkelte mennesker i en hverdag med mange forskellige opgaver.

• Kan byde aktivt ind og samarbejde med teatrets ledelse i den fortsatte udvikling af publikums møde med teatret.

• Er afklaret med at stillingen er deltid – og at arbejdstiden primært er beliggende aften- weekend (teatret spiller alle dage undtagen mandage) og kan variere meget uge for uge.


Vi tilbyder:
• En plads i et stærkt arbejdsfællesskab med højt til loftet og mod til at gå nye veje.

• Kolleger som brænder både for deres eget fag, for organisationen og for teatret som kunstart.

• Mulighed for at forme din egen stilling i samarbejde med ledelsen.

• Stor indflydelse på organisationens ansigt udadtil og udviklingen af teatrets dialog med publikum.


Stillingen er en fast deltidsstilling på 20 timer ugentligt afhængig af ansøgerens kvalifikationer og de løbende vagtplaner. Løn og ansættelsesvilkår aftales individuelt. Med udgangspunkt i en 20 timers ugentlig ansættelse svarer dette til en månedsløn på 16.000 kr.


Sådan søger du:
Stillingen søges elektronisk ved at maile til job@bettynansen.dk. Din ansøgning kan betragtes som modtaget, når du har modtaget et autosvar. Vedlæg kopi af CV, evt. eksamensbeviser og meget gerne referencer fra tidligere arbejdspladser, som vi må kontakte i forbindelse med ansøgningsprocessen.

Ansøgningsfrist er fredag d. 14. december kl. 12

Vi forventer at afholde samtaler i uge 51 og har brug for, at du kan begynde oplæring

senest 15. januar 2019.

Kort om Betty:
Betty Nansen Teatret er et teater under Det Københavnske Teatersamarbejde med 2 teaterhuse og 3 scener på Frederiksberg.

Teatret har følgende profil:
Nye eksperimenterende fortælleformer og kunstneriske alliancer, nyskreven dramatik og klassikere læst på nye måder.

Teatret fik ny ledelse i indeværende sæson og de næste 4 år vil teatret arbejde med:
• Teatret som levende kollektiv kunstart

• Udvikling af musikdramatikken og musik i teatrets rum

• Det levende møde mellem publikum og medvirkende


Læs mere om Betty på: www.bettynansen.dk

Vil du vide mere om stillingen:
Kontakt Direktør og producent Eva Præstiin på 3329 6136 eller eva@bettynansen.dk